בבני ברק אוספים את 'פחי השמיטה': 853 טון פירות קדושת שביעית

    מדובר על מהלך ייחודי ומיוחד ומתאים לעיר כמו עיר התורה בני ברק מקום מושבו של מרנא החזון איש זי"ע שהיה אבי הלכות השמיטה כהלכתן בארץ הקודש, תוך מערך לוגיסטי ומבצע מיוחד פחי השמיטה פונו בהקפדה
    איתי גדסי 1 Comment on בבני ברק אוספים את 'פחי השמיטה': 853 טון פירות קדושת שביעית

    אחרוני פחי השמיטה הייחודיים שהותקנו בעיר התורה, נאספים בימים אלה, ובעירייה מסכמים בסיפוק: "גם תושבים שלא הקפידו, התחילו להקפיד בזכות המיזם על קדושת שביעית"

    מדובר על מהלך ייחודי ומיוחד ומתאים לעיר כמו עיר התורה בני ברק מקום מושבו של מרנא החזון איש זי"ע שהיה אבי הלכות השמיטה כהלכתן בארץ הקודש, תוך מערך לוגיסטי ומבצע מיוחד פחי השמיטה פונו בהקפדה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסת שנת השמיטה יזמה עיריית בני ברק הקמת מערך 'פחי שמיטה' ברחבי העיר, בניסיון למצוא פתרון הולם לשיירי פירות שיש בהם קדושת שביעית, המבוסס על פי גדרי ההלכה וההידור כהוראת גדולי הפוסקים. בימים אלו נאספים הפחים שיצאו מכלל שימוש, ובעירייה שבעי רצון מהיענות הציבור. "תושבים רבים בעיר שעד היום לא הקפידו על שמירת פירות שביעית באופן הראוי ביותר – הצטרפו למצווה", אומרים בעירייה.

    במסגרת הפרויקט התקינה העירייה כ-100 'פחי שמיטה' ברחבי העיר בצבע חום מיוחד שהוזמן לכך, כשהם נמצאים במתקן מיוחד מברזל שהוזמן עבור זה, ועליהם מדבקות מיוחדות המדגישות את החובה להשליך בפחים אלו רק פירות וירקות הקדושים בקדושת שביעית. המיזם קיבל את ברכתם של גדולי ישראל ופוקח ע"י רבני ודייני העיר.

    בעירייה מדוחים כי ההיענות של ציבור תושבי העיר היה מעבר למצופה ולמשוער כששמרו על פירות והירקות בקדושה והקפידו להשליך את הפירות והירקות אך ורק בפחי השמיטה. "מדובר על מהלך ייחודי ומיוחד ומתאים לעיר כמו עיר התורה בני ברק מקום מושבו של מרנא החזון איש זי"ע שהיה אבי הלכות השמיטה כהלכתן בארץ הקודש, תוך מערך לוגיסטי ומבצע מיוחד פחי השמיטה פונו בהקפדה", מסכמים שם בסיפוק.

    העירייה רכשה שרשראות עם מנעול מיוחד שהחזיק אותם אדם אחד בעירייה ושום משאית זבל אינה יכולה להוציא את הפחים בשום צורה שהיא רק כאשר אותו גורם אחראי הולך בצמוד ופותח את פחי האשפה על מנת שיהיה אפשר לפנותם, העירייה לפני הפינוי שטפה משאית זבל תוך קפידה על ניקיונו ופינה את פחי השמיטה רק לאחר השטיפה המדוקדקת של המשאית.

    הקפדה נוספת נעשתה במשאית כאשר בפינוי רגיל דופן המשאית עומדת קרוב לדחסן כדי שהדחס ישפיע על הפסולת, וכאשר המשאית מתחילה להתמלא הדופן זז לפי כמות האשפה וכך הדחס משפיע ודוחס את הפסולת, בפינוי פחי השמיטה מקפידים באגף התברואה להרחיק את הדופן מתחילה למקום הרחוק ביותר וכך הדחסן רק מרכז את הפירות במשאית ולא דוחס אותם לדופן.

    לאחר פגישה מיוחדת שנעשתה עם ראש איגוד ערים דן לתברואה מ"מ ראש עירית תל אביב דורון ספיר יחד עם הרב מנחם שפירא סגן ראש עיריית ב"ב, הרב נתי נחום מנהל אגף התברואה והרב אליהו ארנד מנהל לשכת הרב שפירא הוסדר מתחם מיוחד בחירייה, שם עמדו שיירי הפירות במתחם מיוחד עד להרקבתן.

    בימים האחרונים מפנה העירייה את פחי השמיטה מכל רחבי העיר לאחר שכבר לא מצוי פירות וירקות הקדושים בקדושת שביעית, סגן ראש העירייה ומחזיק אגף התברואה הרב מנחם שפירא אמר "לא שיערנו שהמבצע המיוחד יצליח כל כך, בימים האחרונים הוצאנו את פחי השמיטה מהעיר והשארנו מוקד אחד במחסני העירייה, זו ההזדמנות להודות גם לראש העירייה שהסכים להקדיש סכומים גדולים למיזם המיוחד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה אוספים?? יש עוד הרבה פירות המחייבים שמירת קדושה. חבל.